perjantai 20. maaliskuuta 2015

mun ikioma projekti.

Tänään oli maailman mahtavin päivä! Tänään nimittäin polkaistiin käyntiin mun ikioma projekti.

Viime viikot/kuukaudet/vuodet ovat olleet sellaisia, että oma hyvinvointi ei ole ollut ykkösprioriteetti. Kaksi pientä lasta, kaksi aloittelevaa yritystä, kahden aikuisen epäsäännölliset työajat ja tulot, kalenteriin kirjatut minuuuttiaikataulut ja se vähäinen vapaa-aika suoritettuna esim. treenin parissa eivät ole se paras pohja hyvälle ja energiselle ololle. Nyt, aloittelevana PhysioTrainerina mietin, että mun on pakko voida hyvin, jotta voin olla hyvä esimerkki asiakkailleni ja mahdollisesti tuleville sellaisille. Ja jotta jaksan pyörittää yritystä ja jotta jaksan olla hyvä äiti ja vaimo ja ystävä ja ja ja..

Niinpä viime viikkoina olen yrittänyt aktiivisesti opetella olemaan suorittamatta kaikkea, ottamaan rennosti, unohtamaan ikuiset tehtävälistat ja tehokkuusajattelun. Lisäksi olen harjoitellut rennompaa asennoitumista kaikkeen (vaikeaa tällaiselle Stressi-Erkille).

Ja tein vielä jotain muutakin.

Palkkasin itselleni personal trainerin. ("Mitä, pt:lle pt?!" on moni ihmetellyt. Mutta kun en mä osaa itseäni komentaa enkä itselle sanoa, että kuule et sä voi tehdä kaikkea kivaa ja olla kaikkein paras kaikessa. Tartten siihen jonkun muun. Enkä mä näe itseäni salilla kaikista mahdollisista kulmista niin, että teenkö liikkeen oikein tai väärin.)

Tänään oli eka tapaaminen. Oli aivan mahtavaa. Olin unohtanut kuinka hyvä olo tulee siitä, kun tekee kunnon treenin salilla. Eikä treeni edes ollut sellainen oksennukset kurkkuun-treeni, jollaisia personal trainereiden treenien aina luullaan olevan, mut tiukka kuitenkin.

Ja kun treeni on jonkun toisen suunnittelema, se on näköjään vielä mahtavampaa, koska a) et voi neuvotella itsesi kanssa toistomääristä kesken treenin ja b) tulee tehtyä ehkä liikkeitä, joita et ole ikinä tehnyt ja mikäs sen virkistävämpää. Ai niin ja c) liikkeet tulee ehkä tehtyä isommilla painoilla kun joku muu päättää ne. Nimimerkillä: Luulin tehneeni isoilla painoilla, mutta esim. lantionnostossa olen käyttänyt 20 kg painotankoa ja tänään painoa olikin 55 kg. Hups.

Sanoinko jo että oli aivan sairaan siistii päästä kunnolla treenaamaan? Oon ollut koko päivän ihan fiiliksissä. Naamalla on kestohymy ja mieliala on loistava. Ja hyvä treeni tosiaan antaa energiaa: tavallisesti olen perjantai-iltana aivan puhki, mutta tällä viikolla pidin oman yksityisen diskon imurin ja lattialuutun kanssa. Pesin vessankin, just se paras puuha perjantai-iltaan.

Aaaaah, mä oon niin innoissani tästä! Treenin jälkeen kävelin kaupungilla hetken ennen junan lähtöä ja sattumalta kävelin Stadiumin ohi (olin ehkä saattanut aiemmin googlata missä se on). Synttärilahjaksi saatu Stadium-lahjakortti poltteli lompakossa ja ajattelin, että palkitsenpa itseni hyvästä treenistä jollain kivalla treenivaatteella. Sitten tajusin, että ei mun tarvitse palkita itseäni millään, koska se treeni itsessään oli "palkinto", nautin siitä ihan hulluna.

Kun sitten menin rautatieasemalle ja ostin lounasta, mietin otanko myös cafe latten ja macaron-leivoksen, "luksusta arkeen eli junamatkalle". Ja taas tajusin, että en mä tartte mitään luksusta koska se treeni oli mun luksusta. Ja sitten menin karkkikauppaan ja lehtikauppaan ja kummassakin tajusin, etten tarvitse mitään, vaikka rakastan lehtiä ja noh, taidattekin tietää mun suhteen karkkeihin. ;) Tajusin, että mun ajattelumallit on suoraan jostain naistenlehdistä: pitää olla arjessa luksusta ja pitää hemmotella itseään ja pitää palkita hyvistä treeneistä. Mutta kun ei tartte. Kun mulle treeni on just sitä, mitä jollekin muulle on kuohuviinilasillinen työpäivän päätteeksi, hemmotteleva kasvohoito tai jotain muuta ihanaa.

Treenaaminen on ihanaa.

(Oon vissiin edelleen jossain endorfiinipöllyissä.)

Viime päivinä on tullut muutama tunti liikuntaa, onneksi sopivasti sekaisin rankkaa ja kevyttä:
Su - Supertreeneissä tunnit: FasciaTraining, BodyAttack (Kimmo Jukurin ohjaama - ihan huippu!), Basic Gymnastics, PartyFit ja Bokwa Fitness.
Ma - Pari ohjausta + pari tuntia tankotanssia.
Ti - Piloxing
Ke - Pitkä suoretki lasten kanssa ja pari ohjausta
To - Tankotanssitunti(eka! toivottavasti ei vika.) lukiolaisille, 3 tuntia omia ohjauksia
Pe - pari tuntia treeniä pt:n kanssa

Saako huomenna levätä?

Loistavaa viikonloppua kaikille!

ps. Ai mun treenitavoitteet? Ne vois olla vaik tässä:


(Anteeksi ruma sana tuolla lopussa, sitä ei ole suunnattu teille.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti