sunnuntai 10. huhtikuuta 2011

viikonloppu & haaste.

Olipa viikonloppu.. Tyydyn toteamaan, että torstaista sunnuntaihin elämä oli yhtä suurta repsahdusta. En edes yritä luetella kaikkea herkuttelemaani, saati sitten keksiä hyviä perusteluja herkuttelulleni. Olin ahne, makeanhimoinen ja possu, siinä syyt koko viikonlopun kestäneelle mässäilylle. Mutta nyt se on loppu! Tästä lähtien syön makeaa vain ja ainoastaan lauantaisin. Pullaa, leivoksia, karkkia, kakkua, jäätelöä.. Kaikki nämä ovat sallittuja vain lauantaisin. Piste.

Pakko kuitenkin vielä todeta, että en oikeasti herkutellut ihan hirveän paljoa entiseen verrattuna, mutta kyllä tämä silti lasketaan suuuureksi repsahdukseksi.

Anni Consummatum est.-blogista haastoi minut ja siksi joudutte nyt lukea seitsemän asiaa minusta. Pahoittelut. ;)

1. Olen maailman huonoin laulaja, siis ihan oikeasti. Kaikki, jotka ovat joskus kuulleet minun laulavan (voikohan sitä raakkumista edes kutsua laulamiseksi..?) myöntävät tämän tosiasian turhia korulauseita lausumatta. Tästä huolimatta laulan joka ilta lapselleni Sininen uni-laulun. Pieleen se menee aina, mutta lapsi nukahtaa silti. (Pilaankohan ressukan musiikkikorvan jo vauvana?)

2. Poden jonkin sortin identiteettikriisiä, sillä olen aina harrastanut paljon liikuntaa ja ollut vahva. Nyt olen ihan rapakunnossa enkä tunne olevani itseni/omassa vartalossani. Vertaan tunnetta siihen, kun ihminen kokee olevansa nainen miehen ruumiissa tai toisinpäin, mutta tämä minun "tilani" ei tietenkään ole yhtä vakava juttu. Ahdistusta se silti aiheuttaa.

3. Haaveilen omasta kahvilasta. Konsepti, nimi ja nimikyltin fontti ovat jo suunniteltu.

4. Niin, fontti.. Olen jonkin sortin fonttinipo. Ennen kuin aloitan tekstin kirjoittamisen, valitsen sillä hetkellä silmääni miellyttävän fontin. Jos fontti on ruma, en pysty keskittymään. Ammattikorkeakoulussa kaikki tekstit piti kirjoittaa Trebuchet-fontilla ja jossain välissä en enää voinut sietää sitä. Siksi esseitä kirjoittaessani vaihdoin ensin fontin joksikin toiseksi ja sitten lopuksi vasta vaihdoin fontiksi Trebuchet:n. Perusfonteista Times New Roman on kaikkien aikojen inhokkifonttini, lempparini on ollut nyt pitkään Courier.

5. Entisiä haaveammattejani ovat toimittaja ja kielenkääntäjä. Silti kielioppitaitoni ovat kaikkea muuta kuin hyvät, kuten varmasti jokainen tämän blogin lukija on huomannut. (En muuten yleensä oikolue blogitekstejäni, kirjoitan vain ajatukseni ylös ja julkaisen ne. Siksi tekstit saattavat olla todella epäloogisia, sekavia ja täynnä kirjoitus- ja kielioppivirheitä. Sori.)

6. Olen harkinnut Marttoihin liittymistä. Siis ihan tosissani.

7. Söin äsken lakua. :/

Tarkoituksena olisi kai haastaa 15 blogia (kirjoitin ensin 156 blogia, hah siinäpä olisikin tekemistä), mutta haastan vain kaksi. Nämä kaksi valitsin sillä perusteella, että blogien kirjoittajilla on jotain yhtiestä kanssani (olihan haasteen aiheena minä, minä, minä). Haastan suden jälkiä ja kouristuksia-blogin, koska blogin kirjoittaja on myös melko tuore äiti (ja vanhan puutalon omistaja. Sellainen minäkin haaveilen joskus tulevaisuudessa olevani). Toisena haastan Mirkkuukoukku-blogin, sillä myös sen kirjoittajaa Mirkkua piinaa sokeriaddiktio.

3 kommenttia:

  1. oo, kiitos haasteesta! :) ja liity ihmeessä marttoihin, miekin liityin :)

    VastaaPoista
  2. Hihii :) Kiitos haasteesta! Marttoihin ole koskaan haaveillut kuuluvani. Olen huono kaikessa sellaisessa kodinpidollisessa ja muussa. Osaan tehdä käsitöitä ja siinä kaikki. Martoilla olisi varmaan paljon opetettavaa minulle. Voisin aloittaa opiskelun leivän leipomisesta. Herkkuja en suostu nyt leipomaan :)

    VastaaPoista
  3. Täytyy vielä harkita tuota Marttoihin liittymistä.. :)
    Törmäsin muuten citymarketissa joskus silikonista valmistettuun leipämuottiin ja olen tehnyt nyt sen avulla leipää. Todella simppeliä ja hyvää! Ja olen myös ihastunut pestosämpylöihin: sämpylätaikina kaulitaan levyksi, levitetään pestoa päälle, kääritään, leikataan ja paistetaan (siis oikeastaan samalla tavalla kuin korvapuustit). Ne on niiiin hyviä!

    VastaaPoista